Minna

helgen

Kategori:

Fredag

Skolan gick förbi ganska fort. Efter det så tog jag och Marika oss ner till stan. Vart mat på nian och sen lite pengaproblemen, och sen slutade det på SF. Var och Kollade på Patrick 1,5 (Y) bra film det! Brukar inte kolla på mycket svenska filmer, men den var riktigt värd det : D Och man märkte ganska tydligt att det här med bögpar är väldigt nedtonat. Man märktes det på reaktionerna från hela publiken. Om det skulle vart en tjej och kille, tjej/tjej burkar reaktionerna vara helt annorlunda. Satt bredvid en "macho" kille och han klarade inte av att kolla han. Satt med tröjan för ansiktet och hoppades att det skulle sluta, han x D


Lördag

Försökte sova ut, men sov väl sisådär så om jag vart utvilad vet jag inte riktigt. Men efter det vart det i alla fall kalas hos mormor och morfar : ) Inte så kul, men var väl kul att träffa släkten igen. Vi var väl runt femton pers och jag umgicks med en.. : P Var mat, färg-fia, fika, ut och gå, sen lite tv och hem. Som sagt, inte den roligaste dagen...


Söndag

Förmiddagen var lugn sen på eftermiddagen hade vi vår sista seriematch mot Högbo/SAIK på Norra IP, slutade 2-2. Efter det vart det bara hem och hämta sig en tjocktröja och efter det så åkte man ner till Soffe där hela gamla gänget var samlat för fotboll (igen!). Riktigt trevligt att träffa alla igen. Saknat alla som bara den <3 Vi spelade väl en två timmar sen skulle de låsa grindarna så vi fick ta oss vidare till nästa plan, men fanns ju ingen belysning så det vart först snacka runt en halvtimme, efter det gick vi upp till en gatulyckta där vi stod och passade med varandra i stället. Tor gick igenom lite basgrejor med mig inom tennis eftersom att han skulle lära mig det ; D Lovisa gick iväg ett tag hon och snackade med nån kompis till henne. Fler och fler åkte hem, runt nio var folk kalla och trötta så skildes åt. Tor och Emelie skulle åt samma håll som mig så fick ju vara social med dom ett tag till. Emelie lämnade oss efter ett tag och jag och Tor stod väl och snackade i 1,5-2h innan han vart tvungen att åka. Saknat att stå och snacka med han, så det var kul att ta igen lite : )


Måndag

Ont som bara den i benen efter igår! Tror jag fått en smäll elr nått på vänster ben för jag kan inte vinkla fotleden framåt utan att hälsenan smärtar... : / Hoppas att det ska gå över fort, har lite för mycket trappor i skolan för att kunna ha såna problem!  I alla fall, följde med Tor till skolan imorse. Var väl där runt 40min innan det bar av till bussen. Första lektionen var historia (på 400!) och läxförhör, som jag inte tränat på... Efter det två timmars lunch, inte speciellt kul och efter det språk. Joel, Filip och Sam vart irriterade för att vi to "deras" platser. Elr var Joel som sa åt oss i alla fall : P Skulle fått böcker idag, men skolan hade inte beställt tillräckligt med böcker så jag har inte fått nån än... Efter en ganska seg lektion så slutade vi. Skulle till Soffe eftersom att jag skulle gå hem med Tor slutade med att vi stod och snackade 2h vid skolan, sen vi skulle hem så slutade det med att jag, Hanna och Tor stod och snackade 1,5-2h till : P Efter att de for hem så har jag bara suttit hemma och tagit det lugnt. Kändes smartast at inte gå på träningen idag så att jag kan vara med på idrotten imorn, trots att orientering inte är det roligaste som finns.

Kommentarer

  • lovisa säger:

    "kompis" hihihi :D

    2008-09-15 | 21:28:26
    Bloggadress: http://lovisastefansson.blogg.se/
  • Emelie säger:

    2008-09-16 | 12:08:11
  • Emelie säger:

    Jag och musen kom inte överens ovan, därav att det inte står nått xD

    Jag saknar och alla väldans mycket<3, typ halva berättelsen om mig som jag skriver på svenska handlar om er tror jag:P

    2008-09-16 | 12:10:28
    Bloggadress: http://itsemelie.blogg.se/

Kommentera inlägget här: